Egyre nehezül Kecskemét közlekedése

2018 nov 13
Megosztás

November 19-én, hétfőtől, lezárják a Szolnoki úti aluljárót a Bem utcai körforgalom építése miatt és csak a buszközlekedés részére lesz feloldva január végétől. Egy új buszjárat, a 182-es közlekedik majd a a beruházás ideje alatt a Hunyadivárosban.  Ceglédi út már ennek ellenére is beáll csúcsforgalomban, aztán most a Rákóczi úti lakók helyett a Jókai utcaiak kezdtek el tiltakozni az odaterelt buszforgalom miatt. Átfogó elképzelés kellene Kecskemét közlekedésének a megoldására, de lesz e bátorsága a városvezetésnek meglépni azt, hogy egyre jobban kiszorítsa a járműforgalmat a belvárosból, amikor a lakosoknál a kényelem nagyobb úr mint az egészség.

Hétfőn este mutatták be a hunyadivárosi lakosok előtt a Bem utca Kuruc körúti körforgalom építésének tervét, illetve a jövőbeni forgalomelterelési koncepciót, amelyre nagy valószínűség szerint rámegy az egész jövő év.

Mint ismert, az aluljárónál egy kétsávos turbóforgalom épül, kerékpár és gyalogossávval, átkelővel, valamint új közműveket is kap a csomópont.

A legtöbb érdeklődő arra volt kíváncsi, hogy a beruházással megoldódik-e majd az aluljáró átjárhatósága nagyobb esőzések idején, de kiderült, ez a beruházás nem arról szól.

Kétségtelen, lesznek majd új és nagyobb kapacitású csapadékelvezető csatonák a körforgalom mentén, de ez nem oldja meg a hunyadivárosi csapadékvíz-elvezetést, nem beszélve arról, a MÁV nem hajlandó hozzájárulni az aluljáró vízkiemelő rendszerének a korszerűsítéséhez.

Szóval, ezen a téren, nagyrészt, minden marad a régiben.

A beruházás miatt márciusig nem lesz járható az aluljáró, akkor is csak félpályán.

A Ceglédi úti közlekedést, a beruházás ideje alatt közlekedési lámpák segítik, de a közlekedést mindez csak lelassítja, a nagykörút csúcsforgalom beáll e miatt, érdemes az elkerülők felé venni az útirányt.

A buszelterelések miatt aláírásgyűjtésbe kezdtek a Jókai utca lakói, akik eddig is tűrték a piac csúcsforgalmát, most az átmenő buszok zaj- és környezetterhelését kénytelenek pluszban elviselni.

A kérdés, persze az, mekkora tiltakozás váltana ki, ha buszok nem jöhetnének be a városközpontba, hanem a körúton állhatnának csak meg és onnan kellene azt a 100-200 métert megtenniük az utasoknak, a távolságiakról nem is beszélve. 

Pedig ez lenne a jövő, a gépjárművek tulajdonosaival együtt, mint az Európa nagyobb városaiban is működik már, csak a behajtási engedéllyel rendelkezők tehetnék azt meg és máris élhetőbb lenne Kecskemét.

Az ideiglenes buszjáratok útvonala

A 12-es és 18-as járatok nem fognak közlekedni. Új, ideiglenes járat indul, a 182-es, a Széchenyi tér – Szilády Károly utca – Kölcsey utca – Dobó körút – Batthyány utca – Katona József tér – Csányi körút – Rákóczi út – Bethlen körút – Ceglédi út – Mátyás király körút – Czollner köz – Köztemető II. kapu – Czollner köz – Mátyás király krt. – Béke fasor – Köztemető I. kapu- Béke fasor – Kandó Kálmán utca – Hunyadi János tér – Liszt Ferenc utca – Ceglédi út – Bethlen körút – Noszlopy park – Jókai utca – Hornyik János körút – Széchenyi tér útvonalon. A járat napközben 30 percenként közlekedik.

A 4-es busznak megváltozik az útvonala és a menetideje. A Rákóczi út – Bethlen körút – Ceglédi út – Mátyás király körút – Béke fasor – Szolnoki út irányában lesz a terelőútvonal, a járatok nem állnak meg a víztoronynál és az aluljárónál, ideiglenes megálló lesz a Szolnoki út 17. számnál.