Szívatja Kecskemét önkormányzata az ALDIT

2016 jún 23
Megosztás
Belvárosi ALDI üzlet Kecskeméten

A szerelem fáj, de az ALDI hűséges… az olcsó árakhoz, a vásárlóihoz stb. — üzeni a reklámjaiban  a kereskedelmi üzletlánc. 

A hűség velejárója azonban a csalódás, az ALDI-nak pedig Kecskeméten csalódnia kellet mindazon ígéretekben, illetve hivatali hozzállásban azoktól, akik korábban azt közölték velük, hogy az új, belvárosi  üzletük megnyitásával nem lesz semmi gond. Nyugodt lelkiismerettel meg is  kezdték a Bercsényi utca és a Rákóczi út sarkán lévő egykori kínai áruház átminősítési eljárását, amelyhez meg is kapták az engedélyt az összes szakhatóságtól. Az átalakítás hónapokig tartott, az üzlet annak rendje módja szerint kész, a nyitást június elejére tervezték. A polcok azonban üresek, egyelőre nem tudják feltölteni.

Az utolsó előtti pillanatokban az önkormányzat ugyanis egy forgalomkorlátozó táblát rakatott ki a Bercsényi utca elejére, miszerint az utcába 7.5 tonnánál nagyobb teherautóval behajtani tilos. A korlátozás egyértelműen diszkriminatív, mert az ALDI-nak szól, hiszen sem a vele párhuzamos utcákban, sem pedig a Rákóczi úton ilyen jellegű forgalomkorlátozás nincs érvényben. Az ALDI lényegében kamionokból tölti fel az üzleteit minden nap, mondván, egyszer fordulunk, így költséghatékony, meg így aggatunk legkevésbé a környéken élőknek, kisebb autókkal ugyanis folyamatos lenne a torlódás.

A probléma megjárta az önkormányzat városüzemeltetési és városrendezési bizottságát, ahol egymásnak feszültek az álláspontok.

A kezdeményező Sipos László önkormányzati képviselő, tanácsnok volt, aki szerette volna mindössze 5 tonnás járművek behajtására korlátozni a Bercsényi utcát.

A bizottság álláspontja az volt, hogy kamionnal a Rákóczi útról a Bercsényi utcába való bekanyarodás csak jelentős forgalomkorlátozással lehetséges és egyszeri ráfordulással gyakorlatilag megoldhatatlan, ez a próbabehajtáson sem sikerült. Elhangzott az is, hogy a burkolat teherbíró képessége sem bír el egy 24 tonnás tehergépjárművet.

Az ominózus májusi bizottsági ülésen jelen volt Simon Pál, a Hofer Magyarország Kft. (ALDI építtetője) cégvezetője. Simon elmondta: a Rákóczi útról be lehet fordulni a Bercsényi utcába, hiszen csuklós buszok is járnak ott, amelyek lényegesen nagyobbak a cég teherjárműveinél. A Bercsényi utcában csupán a közlekedés a problémás a parkoló autók miatt. Véleménye szerint reggel 6- és 7 óra között lenne az ideális a rakodásra így nem lenne közlekedési fennakadás. Hozzátette: egy 24 tonnás teherautóra 20 raklap fér el, míg egy 7,5 tonnás teherjárműre mindössze 3-4 darab, ezért ha ezt  korlátozást bevezetik, akkor az üzlet teljesen ellehetetlenül. Hangsúlyozta, a kisteherautókkal történő áruszállítás lényegében egész napos, folyamatos áruszállítást jelentene.

A bizottság végül egyhangúlag 7,5 tonnáig engedélyezte a teherjárművek behajtását a Bercsényi utcába, de a reggel 6 és 7 óra közötti időben az üzlet előtti szakaszon megállási tilalmat vezetett be a könnyebb behajtás érdekében.

Simon Pál az önkormányzat jegyzőjéhez is fordult. Leírta, hogy a váratlan forgalom, illetve súlykorlátozással  jelentős anyagi károkat okoz az önkormányzat, mert az áruház üzemeltetését nem lehet gazdaságosan megoldani, sőt, a bolt megnyitását is el kell halasztaniuk. Csatolt egy videofelvételt, amely szerint próbaszállítást végeztek egy 24 tonnás teherautóval, amely be tudott fordulni a Bercsényi utcába, de mindez sokkal rugalmasabban menne, ha az utca sarkán, a járdákon lévő forgalomelterelő kis vas oszlopokat arrébb helyezhetnék, illetve az üzlet Bercsényi utcai szakaszára a parkolások megakadályozása érdekében fém virágládákat helyezhetnének ki a saját kültségükön. Kérte egy rendkívüli bizottsági ülés összehívását. Határ Mária a kérését elutasította, mondván az előző bizottsági ülésen tárgyaltakéhoz képest új körülmény nem merült fel.

A Hírösvény megkereste az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt-t is a kialakult helyzettel kapcsolatban, de a cég válaszában azt közölte, hogy ebben a témában egyelőre nem kíván nyilatkozni.

Természetesen a jelenlegi helyzetben felmerül esetlegesen a konkurencia láthatatlan keze is, hiszen az ALDI a belvárosi üzletének a megnyitásával jelentősen megkavarná a helyi élelmiszer-kereskedelmi mogulok hegemóniáját.

Annyi biztos, nem volt szép, úgymond polgári, hogy a végén szóltak, de a csalódásos szerelem már csak ilyen.

Rajnai Attila

 

Hozzászólások

Egyet értek az önkormányzati döntéssel, bizom benne, hogy nem kerül megváltoztatásra!!! Tudomásom szerint az ott lakokat saját udvarukrol kiebrudalták, teljesen birtokba vették, átalakitották Nincs joga egy cegnek sem arra, hogy felforgassa város ezen részének eddigi békés nyudodt életét.

Ez nem szivatás, kedves ujságiró, rossz a cim. Ha nem vette volna észre ez Belváros.Itt nincs helye a kamionforgalomnak. Köszönet a hivatalnak, hogy kiáll a lakosok érdekei mellett. Egyébként: Nem csak a Bercsényi utcát érintené a nagy autok forgalma, a Bezerédiből a vasuti kocsi méretü papirtárolot is kelll vinni. Az egész negyed életét fel akarják felforgatni. A város szélén a helye az ilyen jellegü létesitményeknek.

Ha a környékbeliek nem akartak oda boltot, akkor miért nem ELŐTTE léptek fel ellene? Miután már beleöltek a befektetők egy csomó pénzt, átalakították az üzletet, megkapták az engedélyeket, utána kell ellehetetleníteni?

Teljesen igaza van, de ugy tünik nem ismeri y tényeket. Az lakok lettek megszivatva, nem volt emlözetes tájékoztatás! CSAK A KÉSZ TÉNYEK,

Én ebben az utcában lakok és igen is nagyon sokan várják az áruház nyitását. Sok idős lakik a belvárosban (népességnyilv. adataiból kiderül) és nagyon várják, hogy jó áron, jó minőségű dolgokat vehessenek. A Centrum áruházban lévő élelmiszerboltban kb. átlagosan15 percig lehet a pénztárnál várakozni.Ez normális??
Ja és a zöldség és gyümölcsválaszték átlagon aluli... Ez senkit nem zavar? Miért kellene egy Aldihoz a belvárosból 30 percet kocsizázni az Izsáki úton, mikor itt kényelmesen elérhető lenne....

A piac nincs messze, termelőtől lehet finom és szép árut vásárolni.
A közelmultban megszépült Rákóczi utcát tönkre teszi a kamionforgalom. A többi kis utca pefig erre nem alkalmas.
Még valami, nem az önök háloszobája alatt dübörögnek a hütők. Nem az önök falai repedeztek meg st.stb. Nyugodtan átköltözhet a cég az önök házába, lelkesedése garantáltsn hamar lelohad.

Értem, de szerintem ha panaszával esetleg az Aldihoz fordulna (repedések miatt) gondolom kárpótolnák a felújítás közbeni problémák miatt. Valamint biztos modern hütőket használnak, melynek nincs hangja. Miért mennek jelenleg a hütők, amikor még áruval sincs feltöltve? Nem inkább a klíma hangja lehet? De az pedig minden második lakásban van + külső egysége.

A piacra rendszeresen járok vásárolni, de ott télen pl. nincs bio paradicsom, valamint olyan termékek amit nem ők állítanak elő pl. banán, avokádó stb.

Én nagyon is támogatom vásárlással a helyi termelőket...

Remélem valami köztes megoldás lesz a problémákra.

Tavaly ujittattuk fel a lakást, most kezhetjük elölröl. Kárfelmérés egy hónapja volt, ki tudja mikor lesz belőle valami. Bizonyára azért oly egyszerü az ön számára a megoldás mert más káráról van szó. Szivesen megosztanám az eddig rànkzuditott bosszuságok sorozatåt.
Hütők , talán próbaüzem, lehet, hogy szupermodernek, de rém zajosak. Ázért mert egy multi állit valamit nem biztos hogy ugy is van.

A jelenleg vita tárgyát képező, megnyitását váró ALDI eredetileg is élelmiszer áruház lánc
céljából épült a vásárlókat kiszolgáló fedett parkírozóval.Akik képesek 15-20 évre visszaemlékezni tudhatják, hogy az eredeti célnak megfelelően a TEMPÓ üzletlánc nyitott és működtetett az ALDI-hoz hasonló profilú üzletet.

A probléma tárgya nem az aldi szon van (lehet tempo, real stb hiszen az is volt már ott) a gond, hogy kész tények elé állitja az érintetteket, az előzetes egyeztetést elmaradt, korrekt tåjėkoztatås NINCS.

Meg lehet tudni, ki hitte el a céggel, hogy a belvárosi szűk utcákat kamionforgalomra alkalmassá teszi majd a város?!

Véleményem szerint a napi egy árú feltöltő kamion elhanyagolható terhelés a Rákóczi úton meglévő autóbusz forgalomhoz képest. Az ALDI sok idős belvárosi lakónak teszi elérhetővé a kényelmes, korszerű bevásárlást még akkor is ha nem rendelkezik gépkocsival. Gondolom, hogy e szándékkal építették és engedélyezték.

A város ezen ŕésze nem kamonforgalomra terveztetett. A disz oszlopsorokat el kellene távolitani, mert be sem bir fordulni a Bercsényibe, söt a bolt előtt is, hogy be tudja magát tornászni a Bezerédybe, mert hát ez is érintett. Egyébként vannak 1,5 tonnás autok, azok beférnek ezekbe a kis utcákba. Ezek az utcák az épitkezés elkezdése előtt is ilyen keskenyek voltak, csak meg kellett volna nézni egy helyszini bejárás alkalmával.

A Rákóczi út, véleményem szerint nagyon szép lett, csak az autó forgalom funkcióját képtelen betölteni. Az eredeti 2x2 sávos megoldás esetén a tűzoltó vagy a mentőautó is végig tudott menni a Rákóczin gond nélkül, most meg ha megáll egy busz akkora dugó alakul ki, hogy leáll a teljes Rákóczi úti forgalom. Ezt még tetézi, hogy a gyalogosokon kívül a nagy sebességgel közlekedő biciklisekre is figyelni kell, ha vissza szeretnék fordulni...... Igazi türelem játék.

Én sem örülnék, ha a házunk alatt minden hajnalban kamionok sorakoznának, de nem hiszem el, hogy a Bem utca felől nem lehetne megoldani a behajtást egy átszervezéssel.

A Sparban lévő folyamatos sorban állás valós probléma, meg sem akarják oldani, mivel egyeduralkodók a környéken a Piaci ABC-vel együtt! Az pedig még jobban zavar, hogy a fenti cikk jobb oldalán a Spar hirdetése vigyorog! Hol itt a függetlenség?