Új vezetés felel a kecskeméti városüzemeltetésért

2017 ápr 6
Megosztás
Boros Gábor

2017. január 11-én megalakult a Kecskeméti Városüzemeltetési Nonprofit Kft., a város legtöbb közfeladatát ellátó cége. 

Természetesen a parkfenntartás (faápolási munkák, fűnyírás, virágágyak, öntözőrendszerek, szökőkutak, ivókutak üzemeltetése) a kecskeméti és a hetényegyházi, valamint a már nem működő temetők működtetése, állagmegóvása, a burkolt és burkolatlan  önkormányzati utak, járdák, vízelvezetők javítása, karbantartása, az útburkolati jelek felfestése, a jelzőtáblák kihelyezése, cserélése, a köztisztasági feladatok (parkolók, közterületi szemetesek, csikkbedobók kutyaürüléktartók tisztán tartása) ellátása, a 42 városi játszótér működtetése, eddig is léteztek a hulladékszállításért is felelős Városgazdasági Nonprofit Kft.-n belül. 

A jogszabályok alapján azonban a kommunális hulladékkezelés a múlt évben állami kézbe került, célszerűnek látszott, hogy ezt profiltisztán egy önálló cég végezze, a többi feladat pedig egy új, városi tulajdonú cégbe kerüljön. 

A 145 főt foglalkoztató Kecskeméti Városüzemeltetési Nonprofit Kft. vezetésére pályázatot írtak ki, amelyet Boros Gábor, a kecskeméti Szilády Nyomda egykori igazgatója nyert el.

- Milyen indíttatásból pályázott erre a rendkívül sokrétű és naprakészséget kívánó cég vezetésére? - kérdeztük Boros Gábort.

- Egyszerűen a kihívás miatt, mert be szeretném bizonyítani, hogy lehet ilyen feladatköröket együtt, jobban, hatékonyabban és lelkiismeretesebben csinálni.

- Nem esik egy kicsit azért messze a nyomdaipar a városüzemeltetéstől?

- A szakmák igen, de vállalatirányítás nem. Mert itt ez a lényeg, hogy egy hatékony, áttekinthető rendszer alakuljon ki, amely összekapcsolódik a modern városüzemeltetéssel, valamint a lakosok részéről a széleskörűen hozzáférhető, naprakész nyomon követhetőséggel. Ehhez természetesen egy olyan központi térinformatikai rendszerre van szükség, amelybe mi is bekapcsolódhatunk a feladatainkkal. 

- Hol tartanak most?

- Még nagyon az elején. Zajlik a vagyonátadás, mert először tisztában kell lennünk azzal, hogy milyen tárgyi eszközeink, erőforrásaink vannak. Készül a zöldfelületleltár, hogy a jövőbeni feladataink ennek tükrében ütemezhetővé válljanak, mert minél pontosabban tudunk tervezni, annál költséghatékonyabban tudunk dolgozni. De ugyanez vonatkozik a kátyúzásra is, szeretnénk szinte azonnal reagálni egy-egy bejelentésre, hogy ne kelljen heteket, hónapokat várni, de ehhez meg kell teremtenünk a digitális nyilvántartást. 

- Mik a rövid és a hosszú távú terveik?

- A nyáron bővíteni fogjuk legalább 80 férőhellyel a Köztemető parkolóját a Mécses utca irányába, hogy a Mindenszentek ünnepe már komfortosabb és kényelmesebb legyen az autóval érkezők számára. Szeretném, ha 2018-tól felállna  az új vállalatirányítási rendszer, ugyanennek az évnek a második felében pedig, hogy a térinformatikai rendszer első elemei is láthatóvá válljanak.  Ezen felül áttekintjük, hogy milyen lehetőségeink vannak arra, hogy lehetőleg minél több feladatot ellássunk a városon belül, de ehhez tulajdonosi döntések szükségesek és elsősorban források, az önkormányzati cégek ugyanis ezen a téren nehéz helyzetben vannak, mert ki vannak zárva az eszközbeszerzési pályázatokból. Úgy vélem, ha  kisebb lépésekkel is, de határozottan haladunk egy Kecskeméthez méltó, gazdaságos, hatékony, modern városüzemeltetés megvalósítása felé.