Utolsó csapást mértünk az Ikarusra
Valószínű a választásokig nem lesz több hibrid Mercedes buszátadás és bemutató. Szombaton a Rákóczi útra állították fel mind a huszonötöt. Pálinka helyett óriás sluszkulcsot is gyártunk?
Soha ennyi sajtótájékoztatót és közleményt nem adott ki a város, mint a Mercedes buszokról, amelyet a város pályázat útján vásárolt.
Voltak tájékoztatók a döntés során, majd a pályázati döntésekről, aztán Zombor Gábor személyesen utazott ki megtekinteni Németországba a nekünk készülő buszt, majd megtekinthettük az első ötöt, majd a következő ötöt, volt esemény arról, amikor megkezdték a próbaköreiket a városban, illetve, amikor munkába álltak, sőt, az új busztelephely terveit is nagyszabású sajtótájékoztatón mutatták be.
Arról viszont kevesebbet szólt az önkormányzati propaganda, hogy a város tömegközlekedésének fejlesztése során nem csupán a környezetbarát üzemmód és a szolgáltatás színvonalának emelése volt a fontos, hanem a “0” emisszió is, vagyis villamos, vagy modern trolibuszok forgalomba helyezését terveztük, de végül nem lett belőle semmi.
A hibrid buszok ugyanis dízel meghajtásúak, a nagykörúton belül elektromos motorral közlekednek, a körúton kívül pedig bekapcsolják a füstölőt.
Az LMP firtatta is a városi képviselő-testület előtt a kérdést, hogy miként lettek a füstkibocsátás nélküli közlekedésből hibridek, mire Zombor Gábor azt válaszolta, hogy a tanulmányok szerint Kecskemét nem volt alkalmas a villamos, illetve és trolibuszpálya kiépítésre (SIC!), - biztos a domborzati viszonyaink miatt - igaz ezt írásbeli anyaggal nem igazolta a testület felé.
Falusi Norbert, LMP-s képviselő kijelentette, erről a képviselők semmit sem tudnak, kész tények elé állítottak bennünket. Hozzátette: véleménye szerint ezt a pályázati pénzt hatékonyabban is el lehetett volna költeni, nem beszélve arról, ha már buszok, miért nem hazai gyártásúak, mivel több magyar város - pl. Pécs - a nemrégen vásárolt új buszaikat nálunk építették.
Zombor válasza szerint a hazai gyártású buszok nem felelnek meg a pályázatban előírt környezetvédelmi normáknak.
Tehát, egy újabb könnyed válasz alátámasztás nélkül.
A szocik hallgattak, így a városvezetés újból letudott egy ténylegesen nem tisztázott ügyet.
A projekt egyébként 5,9 milliárd forint uniós és hazai támogatásban részesült. Az EvoBus Hungária Kft. által leszállított buszok 4,2 milliárdba kerültek - tehát darabja mintegy 170 millió forint volt- a fennmaradt pénzből a telephelyüket, valamint az intelligens utas-tájékoztatási rendszert készítik majd el.
A sztori pikantériája, hogy az osztrák tulajdonú Evobust Amerikában megbüntették a közép és kelet-európai korrupciógyanús busztenderei miatt.
Buszok ide, buszok oda, a 444.hu azt is tudni véli, hogy szombaton egyben egy óriássluszkulcs-gyár átadója is megtörtént Kecskeméten.