Vesszük a luxuskocsikat, mint a cukrot

2017 jan 3
Megosztás
luxus kocsi belseje

Arányában Magyarországon fogynak a legjobban az új luxuskocsik, azon belül is a négy-kerék meghajtásúak. Ez lassan már turisztikai kuriózumnak számít az Alföldön.

Elég szépen növekedett a magyar autópiac 2016-ban: majdnem 100 ezer új autót adtak el itthon (3500 autó hiányzott ehhez a számhoz). Ez egy kicsit több mint 25 százalékos bővülést jelent 2015-höz képest. (2014-hez képest pedig 43,1 százalékost.)

A legnépszerűbb autótípusok a Suzuki Vitara, Skoda Octavia, valamint a Ford Focus.

Komoly növekedést mutattak a luxuslimuzinok és a luxus SUV-ok. A legnépszerűbb szereplők fej-fej mellett az Audi Q7 és a BMW X5, azonban ha az X6-ost is idevesszük, akkor messze a bajorokból kelt el a legtöbb ebben a szegmensben 423 eladással. Ebből 53 darab "M" sportmodell. Az Audi Q7 323 darabos volumene ugyanakkor 72,7 százalékkal több, mint egy évvel korábban, míg a nagy BMW-kből alig kelt el több idén. A nagy Mercedesből 332 fogyott, itt azonban a számok nem vethetők össze a tavalyival, amikor névváltáson ment át a modell, ezt pedig a statisztika nem tudja kezelni. Nem meglepő, hogy a szintén modellváltást megélt Volvo XC90-ből 286 kelt el, 52,1 százalékkal több mint tavaly.

A luxuslimuzinok és kupék piaca elenyésző még a nagy SUV-okhoz képest is, összesen 234 darab talált itthon gazdára, de még ez is 35,3 százalékkal több, mint 2015-ben. Ebben a szegmensben a Mercedes S-osztály megelőzi a 7-es BMW-t, de csak akkor, ha mind a limuzin, mind pedig a kupé eladásit egynek számoljuk. Ebben az esetben 107 darab áll a 94-gyel szemben, azonban ebből a Mercedes limuzin csak 60 darabbal részesedik.

(napi.hu)