A magyar szállodai vendég rongál és hanyag is

2019 júl 26
Megosztás

A szállásadók kétharmadánál rongáltak már vendégek a Szallas.hu friss felmérése szerint. Gyakoriak a törött tárgyak, égés okozta károk, de extrém esetek is előfordulnak. Az elkövetők rendszerint hallgatnak tetteikről. Olykor nemcsak a kár, de ottfelejtett műfogsor, vibrátor vagy dobfelszerelés fogadja a szállásadót a vendég távozása után.

Gyakori a rongálás a vendégek körében, a Szallas.hu friss felmérés szerint a szállásadók kétharmadánál történt már káreset. Leggyakrabban a konyhai felszerelések (65%), a textíliák (51%) és a berendezés (45%) sérül meg. „A szándékosság természetesen nem minden esetben feltételezhető, hiszen egy pohár eltörése vagy egy ital kiborítása bárkivel megtörténhet – magyarázta Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketingmenedzsere. – Azonban vannak olyan példák is, mint a nyílászáró megrongálása, ahol nem kizárható, hogy direkt követték el.” A felmérésben kirívó történeteket is megosztottak a szállásadók. „Egy partnerünknél a szekrénybe beépített széfet próbálta meg valaki kibontani, de volt, akinél a kerti bútort a szomszédos patakban találták meg” – mesélte Keresztes Nóra. A szállásközvetítő portál információ szerint a rongálók kétharmada lapít, tettéről nem vall színt távozáskor.

 A károk mellett gyakran ottfelejtett holmik fogadják a takarítókat. A gondatlan tulajdonosok leggyakrabban ruhaneműikről (70%), szépségápolási termékeikről (64%) és műszaki cikkeikről (31%) feledkeznek meg. A szokványos tárgyak mellett akadnak extrémek is: műfogsort, vibrátort és dobfelszerelést is találtak már a szobalányok. A felsoroltakon felül előkerült már préselt növény, húsvágó bárd, bőr duda és 20 garnitúra fürdőruha is. Jóval kevesebb esetben maradnak ott kulcsok, iratok vagy épp a pénztárca. Ugyanakkor minden ötödik széffel rendelkező szálláshelyen maradt már a zárható szekrényben fontos holmi. A legnagyobb értékű ottfelejtett dolog többnyire laptop vagy arany ékszer, karóra vagy luxusmárkás napszemüveg. A legmeghökkentőbb viszont, hogy akár élőlényt is elhagyunk: kisállatról és hozzátartozóról is feledkeztek már meg a távozó vendégek.

 A talált tárgyakat jellemzően egy évig vagy akár tovább is megőrzik. A szétszórt vendégek fele az észlelést követően kéri a szállásadót, hogy postázza el részére a holmit, és csak tízből egy tér vissza érte. Olyanok is akadnak, akik jelzik ugyan, hogy visszamennek, de valójában sosem érkeznek meg. 

- A felmérésből sajnos az is kiderült, hogy olykor viszont olyan elhagyott dolog miatt reklamál a vendég, ami valójában sosem létezett – magyarázta a marketingmenedzser. 

Ilyenkor általában árengedményt vagy ingyen szolgáltatást várnának vigaszdíjként.