Balkáni állapotok a kecskeméti tüdőgondozóban

2018 feb 26
Megosztás
tüdőgondozó felirata

2018. február 20. kedd hajnal. Már sorakoznak a köhécselő betegek a kecskeméti tüdőgondozó hideg lépcsőházban, hogy  időpontot kapjanak. Ezt ugyanis csak hetente egy alkalommal, kedden tehetik meg és kizárólag személyesen.  Persze, van telefon, de csak egy vonal él és azt az elmondásuk szerint nem veszik fel, ezért már nem is próbálkoznak. Internetes felület az időpontkérésre nincsen. Az emberek egyre gyűlnek, bár az influenzajárvány miatt látogatási tilalom van a nagy kórházban, itt nem lényeg a zsúfoltság, igaz, nem is influenzásak, hanem tűdőbetegek, van, aki súlyos, de van, aki csak allergikus panaszokkal érkezett. Sok az idős ember, de a lépcsőházban mindenki állni kényszerül. 

Miért állnak már ott hajnal óta a betegek, miért nem elég nekik a fél nyolcas ajtónyitásra odamenni? Azért, mert hetente mintegy hatvan ember kaphat időpontot, aki ezen felül van, jöhet vissza a következő héten és minden kezdődik elölről. Időpont minimum két hónapra van. 

Fél nyolckor aztán nyílik az ajtó és a csata immáron odabenn a folyosón folytatódik, de itt legalább van néhány szék amire le lehet ülni.

Az ne tévesszen meg senkit, hogy a tüdőgondozó honlapján vannak rendelési időpontok, ezek ugyanis már azokra a betegekre vonatkoznak, akik kaptak időpontot a keddi napon a szakorvos-tüdőgyógyászhoz.

Persze, mindez feszültséget szül hétről hétre. A betegek veszekednek, nem egyszer a biztonsági őr segítsége kellett ahhoz, hogy egy későn jövő, tolakvó elleni népharag lecsituljon. Erre vonatkozóan még a hatályos büntetőjogszabályt is kifüggesztették a gondozó folyosójára.

Természetesen megkerestük a kecskeméti megyei kórházat, mint fenntartót, vázolva, hogy mennyi panasz érkezik a Hírösvényhez a tüdőgondozó időpontkérési protokollja miatt.

Megkérdeztük: mi miatt alakult ki ez a rendszer, miért nincs lehetőség interneten, vagy telefonon bejelentkezni, ezzel is csökkentve a zsúfoltságot, illetve, miért nem lehet legalább hetente két alkalommal bejelentkezni, ha már a személyes megjelenés első alkalommal elengedhetetlen?

A kórház sajtóosztálya a kérdéseinkre az alábbiakat válaszolta:

“A Tüdőgondozó Intézetben személyesen és telefonon is lehet időpontot kérni. Az online időpontfoglalás fejlesztése folyamatban van. A lakossági igényekhez igazodva bejelentkezni minden munkanapon munkaidőben lehet a Tüdőgondozó Intézet elérhetőségein.”

A fenti válasz  szerint vagy fogalmuk sincsen mi a rendszer a kecskeméti tüdőgondozóban, hiszen — mint ez a helyszíni fotónkon is látható —, ez a keddenkénti időpontkérés ki is van írva, vagy pedig egyszerűn nem mondanak igazat.