Három szakaszban szélesedik és korszerűsödik az Izsáki út

2020 feb 6
Megosztás

A 80-as évek óta napirenden van Kecskeméten az Izsáki út, a Ceglédi út, valamint a Budai út szélesítése, szervízúttal történő ellátásuk. E miatt évtizedek óta korlátozott az építési lehetőség a fenti utak mentén. Az alagút fénye egyelőre az Izsáki út tekintetében látszik, de itt is hosszú évekbe telik majd mire a projekt teljes mértékben megvalósul. Mindezekről a beruházó Nemzeti Infrastrukturális Zrt. tartott lakossági fórumot csütörtökön a Hírös Agórában. 

Akkora volt az érdeklődés, hogy sokan az termen kívül rekedtek.

A beruházás fogadtatása vegyes volt. Akadt aki gyorsítani szerette volna, mások szkeptikusok voltak a megvalósulásával kapcsolatban, ezért idő előtt elhagyták a fórumot, mások viszont értelmetlennek és rombolónak titulálták.

A beruházás első szakasza a Katona Gimnáziumtól a vasúti átjáróig tart. Ezen a szakaszon nem lesznek kisajátítások és épületbontások. Ebben lényegében szélesedni fog valamelyest a lámpás nagy csomópont, könnyebb lesz a körútról jobbra kanyarodni a Dózsa György útra, igaz, itt azonnal egy tervezett zebra fogja gátolni a forgalmat, amelyet a jelenlegi kerékpárszaküzlet elől fognak a gimnázium bejáratához helyezni. A buszok az út mindkét oldalán öblös megállót kapnak majd.

A következő szakasz a vasúti átjárótól a Vízmű utcáig tart. Ebben a projektben kiszélesedik a SzilCoop parkolójába vezető körforgalom és megváltozik a Shell kúthoz történő jelenlegi behajtás. 

Az egyetem sarkán lévő csomópontban egy körforgalom fog kiépülni, a Sheraton szállodát pedig vagy ebből a csomópontból, vagy pedig a Szilcoop körforgalom felől lehet majd megközelíteni, az Izsáki útról történő behajtás megszűnik.

A harmadik szakasz a Vízmű utcától tart majd az M5-ös autópálya lehajtójáig.

Ezen a szakaszon mintegy 29 ingatlan lesz elbontva. Így a Hullám vendéglővel szembeni bútorboltot a sarkon, mert ez a csomópont is nagyobb kapacitású lesz, majd ugyanebben az oldalban több ingatlant - nem társasházakat - kisajátítanak a szervízút kiépítéséhez. 

A legutolsó körforgalom az OMV kút mellett lesz.

A fórumon kiderült, hogy zaj és környezetvédelmi szempontból az út melletti ingatlanok zajvédő falat nem kaphatnak, de ahol indokolt, a beruházás során új nyílászárókat kaphatnak a tulajdonosok.

Volt olyan érintett, aki szerint olcsóbb és egyszerűbb lenne a véderdő területéből elvenni, nem pedig ingatanokat elbontani egy szervízút miatt. Mások szerint az út szélesítése csak tovább fogja növelni Kecskemét amúgy is jelentős belső forgalmát.

A szakemberek szerint viszont épp a dugókat és a vele járó környezetszennyezést enyhíteni az Izsáki út szélesítése.

A fórumon Öveges László főépítész is szót kapott, aki elmondta: több mint öt éve minden érintett ingatlantulajdonossal megegyezett a város. Ennek megfelelően módosították a rendezési tervet, és erre készültek el a beruházás tervei. Hangsúlyozta: a négysávosítás elsősorban a Hetényegyháza, illetve Kadafalva felől teszi gyorsabbá a városba jutást.

A  beruházás megvalósulása  szakaszonként mintegy három évet vesz igénybe.