A kadafalvi baleset felszínre hozta a térség krónikus problémáit

2018 szep 2
Megosztás

Szombat délután halálos közlekedési baleset történt Kadafalván. Egy 82 éves asszony a Boróka utcában közlekedett a dunaföldvári út felől egy Renault Twingó típusú személygépkocsival. 

A helyszíni szemle adatai szerint a Beretvás köz kereszteződésénél úgy kanyarodott balra, hogy nem biztosított elsőbbséget a szemből érkező Volkswagen Passatnak, ezért összeütköztek. A baleset következtében a kecskeméti asszony olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette. A másik sofőrnek - az elsődleges orvosi vélemény alapján - könnyű sérülései vannak.

A tragikus baleset rávilágított az egyre több lakossal és ezzel párhuzamosan egyre nagyobb gépjárműforgalommal birkózó Kadafalva problémáira, amelyeket hosszú idő óta görget maga előtt és az illetékeseknek, többek között a térség önkormányzati képviselőjének mindezekről tudomása van, hiszen nem egy fórumon, valamint panaszos levelekben elhangzottak már. 

Már régóta napirenden van elsősorban az, hogy a Boróka utca és a Darázs, valamint a Halom utca kereszteződések közé, annak keleti oldalán egy gyalogos átkelő elhelyezése lenne indokolt a nagy gépjármű forgalom miatti jelentős gyalogos, illetve autóbusz utas közlekedés megkönnyítése és biztonságosabbá tétele érdekében.

Mindezek mellett a lakosság panaszkodott már a buszmegállók állapota miatt. 

Az esős időszakokban ugyanis a  Darázs utcai megálló öble kijárt, kiépítést félig végezték el, a járdaszigetként odahelyezett kavicsos betonlapok hossza nem elegendő, az utasok biztonságos le- és felszállását nem tudja biztosítani és persze hiányzik a buszváró lefedése is. 

Továbbá a Halom utca felőli megálló védett beállójának járó- vagy álló szintje alacsonyabb a külső járda felületénél, így az esős, havas időkben tocsogóvá válik, valódi védelmet így nem biztosít, csak sarat.

Aztán egy újabb problémát tolmácsoltak az ott élők, miszerint a Darázs utca, a  Tücsök, a Sirály, a Mogyoró, valamint a Mókus utcák kereszteződéseinek  jobb oldali sarkánál a biztonságos tájékozódást és közlekedést segítő oszloplámpa hiányzik. Az ősztől tavaszig terjedő időszakban, a korai sötétedés miatt tulajdonképpen legalább 10 – 12 órás időhosszban is szükség lenne rá. 

A környéken sok kis- és iskolás gyermeket nevelő család él, jó részük az e városrészt szerencsésen bekapcsoló 34-es jelű autóbuszt használja. Ennek sokan örülnek, de elmondásuk szerint szerencsés lenne a 34-esnek és a Ballószög-Kecskemét között közlekedő járatnak a menetrendjét összehangolni. Ha ugyanis a 34-es busz bizonyos járatai pár perccel csak, de előbb indulnának, akkor a városba utazók, pl. az Auchan körforgalom után, a Kadafalvi úti megállóban át tudnak szállni a jelenleg azt néhány perccel beelőző ballószögi járatra, vagy - annak homokbányai módosításával  - az 1-es helyi  járatra. 

A felszínre került problémákat mi is elküldtük az illetékeseknek várva válaszaikat.