Kerékpáros javaslatok az Izsáki útra
A Magyar Kerékpárosklub Kecskeméti Területi Szervezete javaslatokat tett az Építési és Közlekedési Minisztérium fele az Izsáki útnak a négysávosítása során milyen körülményekkel legyenek tekintettel a kerékpárosokra.
1. Olyan vízelvezetési megoldásokat kérnek, amellyel nincs szintkülönbség a kerékpárúton
2. A lámpás és nagy forgalmú kereszteződéseknél a balesetek megelőzése érdekében szeretnék elérni, hogy a kerékpárútat keresztező gépjárművek ne tudjanak nagy sebességgel áthajtani. Véleményük szerint ez a kerékpárút kiemelésével megoldható lenne. A gépjárműveknek a lejtős kialakításon történő átmenet nem okoz problémát, de rákényszeríti arra, hogy lassan és körültekintően haladjanak át. Ez azért is indokolt, mert a főútvonallal párhuzamosan vezetett kerékpárúton a kerékpárosnak kell, hogy elsőbbsége legyen a behajtó gépjárművekkel szemben. Mivel itt kétirányú a kerékpáros forgalom, ez különösen indokolt.
3. Arányosság
Az Árpád krt. – Ipoly utcai szakasz a kerékpározást tekintve is egy főtengely, amely nagy városrészeket köt össze. Amennyiben a későbbiekben a kerékpározás valós alternatíva lesz, számítani kell az elektromos meghajtású kerékpárok és egyéb mikromobilitási eszközök terjedésére. A mostani „megoldás”, ami a kerékpárok részére a gyalogosok teréből vesz el helyet, miközben kanyarodó sávok formájában egy ötödik forgalmi sáv is létrejön, továbbra is a gépjárműforgalom növekedésének kedvez. A belvároshoz közeli, nagy gyalogos/kerékpáros forgalomhoz képest szűkös felület folyamatos konfliktust, veszélyhelyzeteket okoz. Inkább gátolja, mint segítené az élhető közlekedési módok elterjedését.
4. Buszvárók mögötti elvezetés balesetveszélyes
A a buszvárók mögül kilépő gyalogos balesetveszélyt jelent önmagára és a kerékpárosra is. A megoldás egyszerű: A várakozó hátsó részén, 2-3 méter hosszon, mindkét oldalon közvetlen csatlakozású korlátot kell építeni, amit megkerülve léphet a gyalogos a kerékpáros felületre, így a beláthatóság már megfelelő a balesetek elkerülésére.
5. Boldogasszony téri buszvárók
A járdafelületre telepített buszvárók miatt nem marad biztonságos gyalogos és kerékpáros szélesség.
6. Sport utcai körforgalom
A kerékpárosok és gyalogosok útja nem a körforgalom ívén, hanem szögletesen lett kivitelezve. Így a kerékpárosok szűk íveken, a gyalogosok érezhetően hosszabb úton fognak közlekedni. Ha a körforgalom negyedik ágát szerették volna előkészíteni, akkor annak csonkját valószínűleg megépítették volna.
7. Nagykörúti lámpás csomópont
Eddig a kerékpárosok két lámpaváltást kellett megvárniuk, hogy átjussanak, ezzel hátrányos helyzetbe kerülve a gépjárművel közlekedőkkel szemben.
Várhatunk-e kerékpáros barát átalakítást a lámparendben? - kérdezik a kerékpárosok
Arról, hogy a gyalogosok mit szeretnének, még nem esett szó, de petíciók nélkül annyit üzentek, több önmérsékeltet az autósoktól és a kerékpárosoktól, különös tekintettel az elektromos rollekre és kerékpárokra.