Múltidézés és művészi kreativitás a Katedrában

2023 már 25
Megosztás

Mélyebb tudás, ismeretek megalapozása nélkül nehéz elképzelni, hogy a mai ifjúság magas színvonalú szakmai, tudományos színvonalat képviselhessen a következő évtizedekben. A kecskeméti Katedra Középiskola tanárai és diákjai a lehetőség szerint mindent megtesznek e célkitűzések megalapozása érdekében. Az intézmény speciális jellege kifejeződik a művészi oktatásban, viszont a művészet értelmezhetetlen egy-egy korszak történelme, kultúrája mélyebb ismerete nélkül.

Így kapcsolódik össze a művészet és a humán kultúra, a hagyományok ápolása. Az intézmény diákjai lehetőség szerint élnek mindazon lehetőségekkel, melyek révén kifejezhetik a humán tudományok által megalapozott ismereteik a művészi alkotások területein is.

A számos országos lehetőség és verseny mellett az intézmény diákjai nagy kedvvel és érdeklődéssel kapcsolódnak be az Alapítvány a 48-as hősökért és a Katona József Múzeum történelmi rajzpályázatába. E pályázat, értékes kezdeményezés már közel évtizedes hagyománnyá vált Kecskeméten, eltérő korosztályok művészi alkotásaikkal fejezik ki tehetségüket és elkötelezettségüket az örök magyar március eszméi és értékei iránt.

Az Alapítvány idén is kiírta pályázatát, melyen a Katedra diákjai ismét szép eredményeket értek el. A 12. osztályos Tóth Nikolett, Vandlik Teodóra és Véh Lili az alapítvány kuratóriumának különdíját nyerték el.

A művészi kifejezőképesség szaktudományos háttere megalapozásában az iskola történelemtanárai is közreműködnek. Hagyománnyá vált az intézményben az aktuális.

történelmi évfordulókhoz kapcsoló iskolai vetélkedők megszervezése. E versenyeken az iskola többnyire az egyéb országos, megyei versenyeken eredményeket elérő, vagy mélyebb humán érdeklődésű diákjai csapatokban vesznek rész.

Idén a 175. évforduló miatt a reformkor és a forradalom és szabadságharc volt a vetélkedő témája, mely kapcsolódik az említett eredményes alapítványi művészeti versenyhez.

Kapás Anita és dr. Károlyfalvi József, az iskola tanárai lebonyolításában irányításával zajlott le az intézményi vetélkedő, melyen az intézmény különféle szakirányokban tanulói vettek részt(gimnazisták, informatikus és művészeti osztályok tanulói).

A történelem és a művészettörténet közötti összefüggések felismerése fogja megalapozni a tanulók jövendőbeli szakirányú művészeti tanulmányait.