Önvezető elektromos buszt teszteltek

2019 már 6
Megosztás

A technológia már elég érett ahhoz, hogy nyilvános utakon, létező buszvonalakon tesztelhessük – így indokolta a Scania buszgyártó részlegének igazgatója annak a projektnek az elindítását, mely során teljesen önvezető buszok állnak szolgálatba a Stockholm külvárosában fekvő Barkarby utcáin. A következő néhány hónapban a Scania a skandináv országok legnagyobb buszos tömegközlekedési szolgáltatójával, a Nobinával közösen tökéletesíti a két alacsonypadlós Scania Citywide LF típusú autóbusz önvezető szoftverrendszerét, hogy azok teljesen biztonságosan gurulhassanak ki a svéd főváros központjától húsz kilométerre fekvő, villámgyorsan terjeszkedő lakóövezet közútjaira 2020 elején. A két tisztán elektromos meghajtású jármű a projekt első szakaszában még utasok nélkül közlekedik egy helyi metróállomás és a lakótelep közötti 5 kilométeres szakaszon, melyből kezdetben 1 kilométert fognak megtenni emberi segítség nélkül. Bár a kormányhoz csak vészhelyzet esetén nyúlhat, a volán mögött azért ülni fog egy a balesetmentes utazásért felelős felügyelő személy.

A második szakaszban már a teljes távolságot a mesterséges intelligencia fogja levezetni, és ekkor már utasok is élvezhetik a modern technológia által nyújtott kalandot. Az elektromos buszok négy megállóban fogják felvenni az ott várakozó embereket, és naponta várhatóan 300 utasnak szolgáltatnak fuvart. A partnerek a projekt teljes ideje alatt rögzítik az adatokat az átlagsebességről, az utasfelvétel idejéről, a teljesítményről, és az utasok elégedettségéről. Svédországban már korábban is teszteltek önvezető buszokat közúton, ám a Scania és a Nobina egész Európában az elsők közé tartozik, melyek ekkora (12 méter hosszú, 80 férőhelyes) járművel próbálkoznak

villanyautósok.hu